Skip to content

Oferta

cropped-cropped-150-logo.jpg

„Emocje i Słowa” Anna Boniakowska oferuje usługi wielozakresowe dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci, młodzieży i dorosłych. Dostępność atrakcyjnych i nowoczesnych pomocy terapeutycznych daje gwarancje ciekawej i atrakcyjnej terapii. W związku z ograniczeniami ruchowymi istnieje możliwość podjęcia terapii w domu pacjenta.

 

Oferta dla klientów indywidualnych

 

W zakresie usług logopedycznych:

  • konsultacje (np. prawidłowy rozwój mowy, stymulacja rozwoju języka, wpływ wad zgryzu i krótkiego wędzidełka podjęzykowego na artykulację, niepokojące objawy i inne)
  • wczesna interwencja i profilaktyka logopedyczna dla dzieci od urodzenia do 3 roku życia
  • masaże logopedyczne
  • kompleksowa diagnoza i oddziaływania terapeutyczne w zakresie:
    • opóźnionego rozwoju mowy
    • dyslalii (tj. nieprawidłowej wymowy głosek języka polskiego)
      • kappacyzmu – nieprawidłowej realizacji głoski [k]
      • gammacyzmu – nieprawidłowej realizacji głoski [g]
      • sygmatyzmu – nieprawidłowej realizacji głosek szeregu ciszącego ([ś], [ź], [ć], [ʒ’]), syczącego ([s], [z], [c], [ʒ]) i szumiącego ([š], [ž], [č], [ǯ])
      • lambdacyzmu – nieprawidłowej realizacji głoski [l]
      • mowy bezdźwięcznej
      • nosowania – otwartego (głoski ustne wymawiane są jak nosowe) i zamkniętego (głoski nosowe wymawiane są jak ustne)
    • spectrum autyzmu (autyzm, Zespół Aspergera)
    • dysartrii (zaburzeń mowy na skutek uszkodzenia ośrodków i dróg unerwiających narządy mowne, np. w mózgowym porażeniu dziecięcym)
    • dysglosji (zaburzeń mowy na skutek nieprawidłowości w budowie narządów mowy)
    • problemów ze słuchem
    • afazji i pragnozji (zaburzeń mowy na skutek uszkodzeń ośrodków mowy w dominującej lub podległej półkuli, np. po udarze, wylewie, urazie itp.)
    • emisji głosu, dykcji i artykulacji
    • wsparcia dla osób pracujących głosem

 

W zakresie usług psychologicznych:

  • konsultacje dla rodziców (np. prawidłowy rozwój dziecka, niepokojące nawyki, zachowania trudne, nieśmiałość, problemy w komunikacji, lęki, konsekwencja, stawianie granic, nagradzanie i in.)
  • specjalistyczne badania psychologiczne z użyciem testów psychometrycznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (np. inteligencji, możliwości intelektualnych, stosunków szkolnych, słownika, uszkodzeń mózgu)
  • rozpoznawanie i radzenie sobie z emocjami, rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć, ekspresja emocji trudnych
  • nauka rozwiązywania problemów
  • ćwiczenie efektywnego komunikowania się
  • poprawa relacji z innymi osobami
  • ćwiczenie zachowań asertywnych
  • budowanie, wzmacnianie poczucia własnej wartości, lepsze rozumienie siebie, kształtowanie umiejętności dokonywania samooceny, poznawanie swoich zainteresowań, mocnych stron, talentów
  • rozwijanie kreatywności, twórczego myślenia
  • radzenie sobie ze stresem, relaksacja
  • pomoc w przezwyciężaniu problemów edukacyjnych (np. ćwiczenia poprawiające koncentrację uwagi, ćwiczenia w czytaniu i pisaniu, usprawnianie motoryki małej, rozwijanie myślenia, wzbogacanie zasobu słownika i inne)
  • wsparcie i rozwój dziecka zdolnego

 

Psychoterapia indywidualna w nurcie poznawczo-behawioralnym (CBT)

  • zaburzenia lękowe (fobie proste, napady paniki, zespół lęku uogólnionego(GAD), zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne (OCD, nerwica natręctw), fobia społeczna, zespół stresu pourazowego (PTSD))
  • zaburzenia nastroju (depresja, choroba afektywna dwubiegunowa)
  • zaburzenia pod postacią somatyczną (somatyzacyjne)
  • zaburzenia odżywiania i obrazu ciała (anoreksja, bulimia, dysmorfofobia)
  • zaburzenia tikowe
  • zaburzenia snu

Oferta dla instytucji

  • badania przesiewowe w przedszkolach i szkołach
  • indywidualna diagnoza i terapia logopedyczna na terenie przedszkola lub szkoły
  • grupowa (do 3 osób) terapia logopedyczna na terenie przedszkola lub szkoły
  • profilaktyka, czyli zajęcia grupowe stymulujące rozwój mowy oraz przeciwdziałające powstawaniu wad wymowy – gry i zabawy logopedyczne dla grup przedszkolnych
  • obserwacja dziecka w grupie przedszkolnej
  • stymulacja rozwoju procesów poznawczych (indywidualna lub w 2-3 osobowej grupie przedszkolnej/ wczesnoszkolnej)
  • stymulacja rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka w grupach przedszkolnych i wczesnoszkolnych
  • szkolenia dla nauczycieli
  • szkolenia dla rodziców

Comments are closed.